Pora na Pola: media relations w kampanii crowdfundingowej

Najważniejszym celem naszych działań było poinformowanie o kolejnej emisji akcji spółki na platformie Beesfund.

 

Sytuacja związana z koronawirusem sprawiła, że wiele firm zaczęło przeżywać kryzys. Zamknięte centra handlowe i sklepy stacjonarne, które nierzadko były jedynym kanałem sprzedaży wielu biznesów stały się przyczyną ogromnych problemów finansowych i decyzji o zamknięciu działalności.

Zupełnie inna rzeczywistość spotkała jednak sklepy oferujące żywność z dostawą do domu. My mieliśmy przyjemność zająć się promocją sklepu internetowego ze zdrową żywnością, o wdzięcznej nazwie – Pora na Pola.

 

Rozwkit branży spożywczej podczas kwarantanny

Wielu z nas, mając przed sobą perspektywę kwarantanny i dłuższego zamknięcia w domu zaczęło robić ogromne zapasy żywności. Sytuacja ta rozpoczęła się jeszcze przed oficjalnym nakazem aby bez ważnej przyczyny nie wychodzić z domu. Internet zalany został zdjęciami pustych półek sklepowych, na których jeszcze tydzień wcześniej stały ogromne ilości ryżu, kaszy czy makaronu.

I kiedy, tak jak wspomnieliśmy na początku, wiele biznesów zaczęło przeżywać duży kryzys, tak branża spożywcza rozkwitła. Nie była w stanie poradzić sobie z tak zwiększonym zapotrzebowaniem na produkty spożywcze. Ogromnym wygranym całej sytuacji stały się też sklepy internetowe ze zdrową żywnością, które oferują dostawę zakupów pod drzwi domu.   

 

Kilka słow o Pora na Pola

Sklep internetowy Pora na Pola to biznes, który działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie – w Polsce rok do roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli mowa o rynku dla rolników. 

To co wyróżnia sklep Pora na Pola, to fakt, że nie narzuca on swoim dostawcom i producentom cen, za które mają sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach oferty sklepu Pora na Pola. 

Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami – niewielkimi gospodarstwami rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.

 

Nasza współpraca z Pora na Pola

Na początek przeprowadziliśmy konsultacje z klientem, która pozwoliła nam określić cele naszych działań – promocja emisji akcji na platformie crowdfundingowej, ale nie tylko. Informacja została obudowana ciekawymi wątkami, jak np. sytuacja sklepów internetowych z żywnością w czasie pandemii, rynek e-grocery i zdrowej żywności, a także jego pozycja na tle świata. Kolejnym etapem działań było przygotowanie informacji prasowej i rozesłanie jej do kilku różnych kategorii redakcji, takich jak biznes, handel, finanse i ekonomia oraz startupy.

Nasze działania wokół firmy Pora na Pola skupiały się na promocji zarówno samej marki, jak i całego sektora e-grocery, pokazania wzrostu popularności tej branży oraz korzyści z korzystania ze zdrowej żywności i zakupów dostarczanych pod drzwi naszych mieszlań. Działania nasze były także ściśle związane z drugą emisją akcji Pora na Pola na platformie Beesfund. Odzew, zarówno portali branżowych, jak i biznesowych oraz tych, piszących o startupach, przerósł nasze oczekiwania!

Dystrybucja informacji prasowej przyniosła świetny skutek. Tematem zainteresowało się bowiem wiele różnorodnych, poczytnych portali internetowych.

 

pora na pola

źródło

źrodło

 

Rynek żywności w Internecie

Jednak oprócz portali branżowych i tematu emisji akcji na Beesfundzie sama wizja i sposób działania naszego Klienta okazał się bardzo ciekawy dla wielu portali. Ciekawy na tyle, by napisać o nim w kontekście innym niż samego poszukiwania inwestorów. To, czym firmy takie jak Pora na Pola wygrały w momencie pojawienia się koronawirusa, to dostawa zakupów pod drzwi. Znalazły się takie portale, które napisały o naszym Kliencie właśnie w takim kontekście.

pora na pola

źródło

 

Inne portale, jak Rzeczpospolita, zwróciły uwagę na to, że sklepy internetowe ze zdrową żywnością (i nie tylko!) toną w zamówieniach. Zwyczajowe wcześniej dwu- czy trzytdniowe terminy dostawy wydłużyły się nawet do 45 dni!

 

źródło

 

Rezultat

W efekcie naszych prac w portalach piszących o startupach, handlu, zdrową żywnością, finansach, a także ekonomii pojawiło się łącznie kilkanaście artykułów o różnych profilach. 

Co nas też bardzo cieszy – klient otrzymał wiele nowych zleceń i pozyskał partnerów biznesowych, których ciężko byłoby znaleźć bez tych publikacji 🙂

 

Żywność ekologiczna przeżywa obecnie rozkwit zainteresowania. Mamy dużą satysfakcję z faktu, że naszą pracą nieco przyczyniliśmy się do tego.